لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الخميس مارس 06, 2008 2:09 pm


ألا تـــلاحـــــــظ تواجد الأقلامـ بكــثرة على مكتبك
ولــكن عــندما تريد أن تكتب شيء هامـ
لا تــجد حــتى .....-* قلماً واحداً *-.....


××××××××××××××××××××××××××××××


ألــمـ تــلاحظ تواجد كــتاب الديــن في حقيبتك المدرسية دوماً
ولــكن في اليوم الذي فيه هذه الماده
تــكتشف انك نسيت كتــابك ؟؟؟


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ألــمـ تــلاحــظ أنــك عندما لا تــستخدم شيء
تــجده في كل مكــان وحينما تــحتاجه بشدة
يــختفي فجأة


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


ألــمـ تــتـسأل في بالك هذا السؤال
لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


فــي بعض الأحــيان تــقابل يومياً انــسان مــا
ولا تــعيره اهــميه
فــوجوده وعدمــه واحــد


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


ولــكن عــندما تــتعرف علــيه .. و تــحبه ..,’

... يختفي مــن حياتك ...



... يــمرض ...

... يســـافر ...

... يـمـوت ...



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


يــنتقل إلى منطقة أخرى..
يحدث بينكما ســوء تفاهمـ
تـحصل له ظروف تــمنعه عــن رؤيتكٍْ
أو يرحل عن حياتنا بلآ عودهـٍْ


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

لــماذا عندما لا نــعير أهمــية لشيء ما

نجده دائماً أمــامـ أعيننا
وعــندما نتعلق بهـٍْ
يــضيع مـــن يدينــا ؟
ســـواء كـــان الــخطأ مــنه أو مــنا


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >

مــن قديم آلزمـــ...ـــآنٍْ
كــانت تــحصل هذه الأحداث للــناس

ولــكن لــمـ يسأل أي شخص
لـــماذا ؟ كل شيٍْ نحبهـ نــفقدهـ

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


وربـــما تتــسائلون الآن عــن صحتٍْ كلامي ؟

وتفــكرون بــالأشــخص الذين كــانوا متواجدين دوماً
ولــكن عــندنا أحــببتموهمـ
فقــدتموهمـ

ولــكن لاتتــفاجأوا
هــكذا هــي حياتنا
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف ميرا في الخميس مارس 06, 2008 7:53 pm

هجاوب علي سؤالك ده بجملة واحده قالتها اليسا في اغنيتها اواخر الشتا
علي سهوة ليه الدنيا بعدما عشمتنا وعيشتنا شوية رجعت موتتنا والدنيا من يوميها يا قلبي عودتنا لما بتدي حاجات قوااااااام تاخد حاجاااااااااااااااات وشكرا
avatar
ميرا
مشرف فى منتدى الفنان

عدد الرسائل : 1502
العمر : 35
رقم العضوية : Moor than one
اللقب : خبيرة الجمال
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 25/08/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الجمعة مارس 07, 2008 9:58 am

شكرا جدا على المرور
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف MASTER في الجمعة مارس 07, 2008 12:14 pm

يا نووووووووووووووووووور
ليه النظر التشائمية فى مواضيع اليومين دول
ايه حكايتك
هو صحيح الدنيا متديش محتاج ؟؟؟
ده المثل اللى بيقول
لكن المفروض الواحد يكون عنده أمل اذا راحت منه فرصه
أو بحث عن شىء ولم يجده .. لانه سوف يجده مرة أخرى

ومتسمعيس كلام ستنا رضى الله عنها أليسا
لان الدنيا لم ولن تعطى ما هو سىء
avatar
MASTER
فنان مع مرتبت الشرف
فنان مع مرتبت الشرف

عدد الرسائل : 746
رقم العضوية : 520
تاريخ التسجيل : 07/02/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الجمعة مارس 07, 2008 12:18 pm

ده حاجات واقعيه

وكلامك كويس لازم يكون عندنا امل

شكرا جدا على المرور
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف ميرا في الأربعاء أبريل 23, 2008 2:36 pm

بجد اللي اقدر اقوله ليكي يا نهله دلوقتي ان طول ما الواحد عايش وبيتنفس لازم يكون عنده امل في بكره. وصدقيني احنا اللي بنعمل في نفسنا كده وبنزعل وبنكتئب. كل واحد فينا قادر يعيش راضي وسعيد ولو مش لاقي السعاده حواليه علي الاقل ممكن يخلقها جواه ويحس معاها بالرضا .وصدقيني لو حس برضا وسعاده من جواه هيبقي اسعد انسان في الدنيا.
avatar
ميرا
مشرف فى منتدى الفنان

عدد الرسائل : 1502
العمر : 35
رقم العضوية : Moor than one
اللقب : خبيرة الجمال
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 25/08/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف magedelzamalkawy في الأربعاء أبريل 23, 2008 4:56 pm

انا بضايق جدا كل ما احب انزل واروح حتة ببقي عايز اركب ميني باص معين لو اي يوم الاقية بيعدي كذا واحد ورا بعض لكن لما احتاجة استناة ساعة
avatar
magedelzamalkawy
مبدع عالم الفن
مبدع عالم الفن

عدد الرسائل : 1431
العمر : 28
البلد : أرض الجولف
رقم العضوية : 00
اللقب : ZAMALKAAAAWY
تاريخ التسجيل : 12/08/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف امير الاتحاد في الأربعاء أبريل 23, 2008 5:23 pm

نور مش اى حاجة بتروح مننا يبقا هى دى النهاية يمكن تكون دى البداية ولاذم انتى تعيشى حياتك
لاذم يكون عاندك امل فى بكرة الظاهر يا نور ان انتى اصدقأك قليلين جدا عشان كده انتى عاندك شى ءمن النقص
avatar
امير الاتحاد
فنان مع مرتبت الشرف
فنان مع مرتبت الشرف

عدد الرسائل : 775
البلد : اسكندرية
رقم العضوية : 10
اللقب : امير الاتحاد
تاريخ التسجيل : 03/08/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف كوتو في الثلاثاء أبريل 29, 2008 9:16 pm


_________________



avatar
كوتو
Admin
Admin

عدد الرسائل : 4279
العمر : 27
البلد : اسكندرية
رقم العضوية : 2
الدولة :
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 03/08/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف hoss65 في الخميس مايو 01, 2008 12:39 pm

avatar
hoss65
فنان راقى جدا
فنان راقى جدا

عدد الرسائل : 3219
العمر : 52
البلد : جده
رقم العضوية : 419
تاريخ التسجيل : 25/12/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف العين الساهرة في الإثنين يوليو 28, 2008 1:02 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
شوفى يا نور
لو كل انسان حافظ على النعمة اللى بين اديه
وانتى عارفة ان نعم الله لا تعد ولا تحصى
لا يمكن ان تزول هذه النعمة لو حافظ الانسان عليها أينا كانت هذه النعمة
ولان شكرتم لأزيدنكم
فالاجابة على سؤالك من وجه نظرى وببساطة
هى الرضـــــــــــــــــــــــــا بقضاء الله وقدره
شكرا على موضوعك
avatar
العين الساهرة
مشرف فى منتدى الفنان

عدد الرسائل : 647
العمر : 33
رقم العضوية : 641
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف اميرة في الإثنين يوليو 28, 2008 5:51 pm

امممممممممممممممممم
كلكو متحاملين على نهلة اوى ومحدش حاسس بيها
مش مسئلة عدم رضا فنهلة راضية اوى وانا عارفة ده لانى صاحبتها
هى مجرد خاطرة جات على بالها ان فعلا لما بنحتاج حاجة مش بنلاقيها امامنا
وده مش عيب الزمن
ده عيبنا على راى المتنبى نعيب زماننا والعيب فينا وما لزماننا عيب سوانا
بصى يانهلة لما ربنا بيعمل كدة ويحطنا فى الموقف ده
واللهى العظيم واللهى العظيم بيبعد عنا الوحش ويفتح عيوننا ونظرنا لحاجة تانى وسكة تانى احنا مكناش شايفنها لاننا بنبص من زاوية محدده لحاجة معينة
وده هو غلطنا
بمتستسلميش لاى حزن او قهر او زعل
انتى لازم تقوى نفسك
وتعلمى نفسك القوة بنفسك
لان ده مش انا اللى هزرع الروح دى جواكى انتى اللى هتملى ده لوحدك
واسفة اوى على التطويل

اميرة
SUPER MODERATEUR
SUPER MODERATEUR

عدد الرسائل : 2314
العمر : 26
البلد : الثغر السكندرى
رقم العضوية : 40
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 15/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف اميرة في الإثنين يوليو 28, 2008 5:53 pm

magedelzamalkawy كتب:انا بضايق جدا كل ما احب انزل واروح حتة ببقي عايز اركب ميني باص معين لو اي يوم الاقية بيعدي كذا واحد ورا بعض لكن لما احتاجة استناة ساعة

طب افرض لو لقيت الميكروباص اللى انت عاوزه بسرعة وركبت اول واحد
مش يمكن لاقدر الله كان يتقلب بيك او تعمل حادثة

يمكن لو كنت روحت المنطقة اللى عاوز تروحها بدرى كنت قابلت حد ضايقك بحاجة
او بسبب تاخيرك قابلت حد انت بتحبه
ربنا لما بيعمى عينا عن حاجة او بيبعد عنا حاجة بيكون عاوزنا نبص فى حتة تانى لانها هى الكويسة لينا

اميرة
SUPER MODERATEUR
SUPER MODERATEUR

عدد الرسائل : 2314
العمر : 26
البلد : الثغر السكندرى
رقم العضوية : 40
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 15/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الأربعاء يوليو 30, 2008 6:54 pm

ياريت يا مروه بس دى حاجه غصب عننا
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الأربعاء يوليو 30, 2008 6:56 pm

رد اميره كويس جدا يا ماجد
ده نصيب الحمدلله ارضى بيه
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الأربعاء يوليو 30, 2008 6:59 pm

الوضع اتغير تماما يا امير
الحمدلله انا اقتنعت تماما ان ده نصيبى ولازم ارضى بيه
ولما رضيت الحمدلله ربنا عوضنى خير
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الأربعاء يوليو 30, 2008 7:00 pm

شكرا يا مصطفى للمرور
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الأربعاء يوليو 30, 2008 7:01 pm

شكرا يا استاذ حسام
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الأربعاء يوليو 30, 2008 7:05 pm

صح يا استاذ عادل
شكرا للمرور
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: لماذا كلما أردنــا شيء ضاع مــنا ؟ ؟ ؟

مُساهمة من طرف نور الاسلام في الأربعاء يوليو 30, 2008 7:05 pm

كلام جميل يا اميره وانا بحاول فعلا اطبق ده
شكرا لكى
avatar
نور الاسلام
فنان ملكى
فنان ملكى

عدد الرسائل : 17277
العمر : 27
البلد : اسالوا كل الناس مين هم اجدع ناس
رقم العضوية : 3
اللقب : اصغر مدرسه
الدولة :
تاريخ التسجيل : 07/07/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.islamweb.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى